Con-Tur TravelCon-Tur Travel
Forgot password?

Informare COVID – Grecia

GRECIA - Informatii despre conditiile speciale de calatorie, in contextul COVID19

Grecia

Informatii despre conditiile speciale de calatorie, in contextul COVID19

Data ultimului update: 31.07.2020.

 Data ultimelor modificari: 30.07.2020

STARE DE URGENȚĂ: NU

RESTRICȚII DE INTRARE PE TERITORIUL NAȚIONAL:

 

Măsuri aplicabile începând cu data de 28 iulie 2020:

În conformitate cu informațiile comunicate oficial de autoritățile elene, începând cu data de 28 iulie 2020, măsura prezentării unui test molecular negativ pentru infecția cu COVID-19, prelevat cu maximum 72 ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Greciei, se aplică și pentru pasagerii care sosesc pe aeroporturile din Grecia, cu zboruri dinspre România și Bulgaria. Testele trebuie efectuate în laboratoare acreditate, iar certificatele trebuie să fie prezentate în limba engleză și să conțină numele și prenumele persoanei testate, precum și seria și numărul cărții de identitate sau ale pașaportului persoanei respective.

Prezentarea, la frontierele aeriene, a unui certificat care să ateste rezultatul negativ al testului COVID-19 nu exclude procedura testării aleatorii și nici completarea formularului electronic PLF/Passenger Locator Form și prezentarea codului QR. 

În mod special, pasagerii care sosesc cu zboruri în data de 28 iulie sau 29 iulie și care nu au avut timp să facă testul înainte de plecare vor fi testați la sosire pe aeroporturile din Grecia.

MAE precizează că toate condițiile de intrare pe teritoriul Republicii Elene, pe la punctul de frontieră terestră Kulata-Promachonas, rămân neschimbate.

Măsuri aplicabile începând cu data de 15 iulie 2020, ora 00.01:

Potrivit informațiilor comunicate în mod public de către autoritățile elene, prin intermediul site-ului https://travel.gov.gr, începând cu ziua de miercuri, 15 iulie, ora 00.01, toți cetățenii străini care intră în Republica Elenă pe cale rutieră prin punctul de trecere a frontierei Kulata-Promachonas, în scop turistic, sunt obligați să prezinte un test molecular negativ pentru infecția cu COVID-19 prelevat cu maximum 72 de ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Greciei. Testele trebuie efectuate în laboratoare acreditate, iar certificatele trebuie să fie obligatoriu în limba engleză și să conțină numele și prenumele persoanei testate, precum și numărul/seria documentului de călătorie ce va fi prezentat în momentul controlului vamal (pașaport sau carte de identitate).

Măsura prezentării unui test molecular negativ pentru infecția cu COVID-19 prelevat cu maximum 72 de ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Greciei se aplică în intervalul 15.07 (orele 00,01)  – 29.07 (orele 00,01).

Reiterăm faptul că, potrivit declarațiilor oficiale ale autorităților elene, toate măsurile de prevenire a răspândirii noului coronavirus, pot fi modificate sau completate  în orice moment, fără preaviz, în funcție condițiile epidemiologice.

Autoritățile elene subliniază că falsificarea acestor certificate este pedepsită conform legii elene.

Prezentarea acestui test nu exclude obligația de completare a formularului electronic PLF (Passenger Locator Form) și nici posibilitatea testării aleatorii la intrarea pe teritoriul Republicii Elene.

În conformitate cu informațiile comunicate public de către autoritățile elene pe site-ul https://travel.gov.gr, termenul pentru completarea formularului electronic (Passenger Locator Form) a fost modificat. Astfel, față de regula anterioară care stabilea obligativitatea completării formularului electronic cu minimum 24 de ore anterior intrării pe teritoriul Republicii Elene, conform noilor informații, acesta poate fi completat inclusiv în cursul zilei anterioare intrării pe teritoriul Greciei.

Începând cu data de 9 iulie 2020 completarea obligatorie a formularului electronic (Passenger Locator Form) de către toate persoanele care intră pe teritoriul Republicii Elene (pe cale aeriană, rutieră sau maritimă) trebuie făcută la adresa  https://travel.gov.gr, inclusiv în cursul zilei anterioare sosirii în Republica Elenă, iar codul de confirmare a înregistrării va trebui prezentat la frontieră, în format digital sau tipărit. Nerespectarea obligației de a completa acest formular este sancționată cu o amendă de 500 de euro, potrivit legislației elene în vigoare. Autoritățile elene au luat decizia reducerii intervalului minim de realizare a acestei proceduri pentru a facilita călătoriile neprevăzute.

Măsura completării formularului PLF se aplică atât la punctele de frontieră terestre (inclusiv în PCTF Kulata-Promachonas), cât și în aeroporturi și în porturi, până la data de 31 august a.c.

 

Măsuri aplicabile începând cu data de 23.07.2020:

Cetățenii greci, străinii posesori ai unui permis de ședere în Grecia și cetățenii greci cu domiciliul în străinătate sunt obligați la rândul lor să completeze Passenger Locator Form la adresa electronică www.travel.gov.gr, precum și un „preanunț electronic privind efectuarea unei scurte deplasări”, care se regăsește la aceeași adresă electronică.

Prin punctele de trecere ale frontierei de la Evzoni (Macedonia de Nord),  Kipi (Turcia), Nymfea (Bulgaria), Kakavia (Albania) și Kristallopigi (Albania) este permisă intrarea doar pentru cetățenii greci, deținătorii unui permis de ședere sau rezidenții permanenți din Grecia, șoferilor camioanelor care transportă marfă în regim internațional (TIR) și persoanelor care intră în Grecia pentru călătorii profesionale absolut necesare (care trebuie documentate corespunzător).

Punctele de frontieră de la Kakavia și Kristallopigi sunt deschise și pentru intrarea deținătorilor unei cărți de identitate speciale pentru expatriați (cetățeni de origine elenă).

Prin punctul de trecere a frontierei de la Evzoni este permis accesul ambulanțelor care transportă personal diplomatic, militar sau administrativ al UE sau EULEX sau membrii de familie ai acestora la spitalele din Salonic.

Cetățenii greci, deținătorii unui permis de ședere, persoanele care au rezidența principală în Grecia (cu prezentarea documentelor doveditoare), transportatorii autorizați de mărfuri (TIR), persoanele care intră pentru călătorii profesionale absolut necesare (dovedite cu documente corespunzătoare) nu trebuie să prezinte testul negativ pentru infecția cu COVID-19, conform reglementărilor în vigoare.

Lucrătorii străini din agricultură, inclusiv cei sezonieri, care se află în Grecia însă părăsesc teritoriul țării înainte de 4 august 2020, nu vor mai avea dreptul să se reîntoarcă, până în data de 4 august 2020 sau până la emiterea unei noi decizii.

Pentru asistență de specialitate cetățenii români pot solicita asistență ori semnala disfuncționalități la numărul de telefon de urgență al Secretariatului de stat pentru protecția cetățeanului (Call center travel.gov.gr)  : +30 2155605151 (disponibil în intervalul orar 09,00-21,00).

Pot fi, în continuare, efectuate teste aleatorii pentru depistarea infectării cu Covid-19. După efectuarea testării, persoanele în cauză își vor continua călătoria către destinația finală în așteptarea rezultatului, care este comunicat în termen de 24 de ore. Autoritățile elene recomandă ca, până la comunicarea rezultatului, persoanele testate să păstreze distanțarea socială, să respecte recomandările adoptate la nivel local, să respecte instrucțiunile autorităților competente și să își monitorizeze starea de sănătate pentru identificarea unor eventuale simptome specifice infecției cu COVID-19.

Persoana testată este contactată telefonic doar în situația în care rezultatul testului este pozitiv, fiind apoi plasată în carantină cu suportarea cheltuielilor aferente de către statul elenRefuzul efectuării testării se sancționează cu amendă în cuantum de 500 euro. De asemenea, în cazul în care o persoană este testată pozitiv și supusă unor măsuri specifice de izolare și nu respectă aceste dispoziții, este sancționată cu amendă de până la 5000 de euro.

 

ACCESUL PE CALE RUTIERĂ:

ATENȚIE! Conform anunțului inițial al autorităților elene din 15 iulie 2020, accesul rutier pe teritoriul elen în scop de vizită/turistic se face în continuare doar prin punctul de trecere al frontierei Kulata (Bulgaria) – Promachonas (Republica Elenă), în timp ce pentru celelalte categorii de călătorii esențiale (serviciu, afaceri, studii, scopuri medicale, etc) traficul esential se poate desfășura prin orice PCTF (Nymfeia, Krystallopigi, Kakavia, Kipi, Evzoni, Promachonas). Această măsură va fi aplicată până la data de 4 august 2020, cu posibilitate de prelungire.

Ieșirea de pe teritoriul Republicii Elene se mai poate efectua, în prezent, prin punctele de frontieră terestră, cu mențiunea că ultimele două puncte de frontieră pot fi închise în orice moment fără preaviz:

  • Promachonas (Serres) – Kulata (Bulgaria)

  • Nymfeia (Komotini) – Makaza (Bulgaria)

  • Evzoni (Kilkis) – Bogoroditsa (Macedonia de Nord)

La intrarea în Republica Elenă toți cetățenii străini sunt obligați să prezinte codul QR primit.

 

ACCESUL PE CALE AERIANĂ:

ATENȚIE! Începând cu joi, 16 iulie, până luni, 31 august 2020, completarea obligatorie a formularului de localizare a pasagerilor (PLF) la adresa electronică https://travel.gov.gr de către toți pasagerii zborurilor internaționale spre Grecia poate fi realizată inclusiv în cursul zilei anterioare intrării pe teritoriul Greciei.

Autoritatea Aeronautică Civilă (CAA) a Republicii Elene a solicitat tuturor liniilor aeriene care operează zboruri spre Grecia să verifice, înaintea de acceptarea pasagerilor pentru îmbarcare, următoarele:

  1. confirmarea transmiterii PLF (care este un document de călătorie obligatoriu), cel târziu în ziua anterioară zborului.

  2. concordanța dintre codul QR și PLF.

Liniile aeriene care nu se conformează acestei obligații de control vor fi responsabile de repatrierea pasagerilor, pe cheltuiala companiei.

  • Zborurile internaționale sunt permise pe aeroporturile din Grecia.

  • Pot fi aplicabile restricții suplimentare privind călătoriile neesențiale dinspre statele terțe, precum și din Elveția, Norvegia, Liechtenstein și Islanda, în conformitate cu eventuale recomandări ale Uniunii Europene.

  • Sunt interzise până la 15 iulie 2020 zborurile directe din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord și Suedia.

  • La îmbarcare pasagerii sunt obligați să prezinte, pe lângă documentele de călătorie și bilete și codul QR sau mesajul de confirmare primit, în caza contrar fiindu-le refuzată îmbarcarea la bordul aeronavei.

 Zborurile efectuate pe aeroportul din Atena:

  • Pasagerii sosiți cu zboruri de pe aeroporturi de origine care NU se află pe lista zonelor afectate a EASA (https://www.easa.europa.eu/SD-2020-01/Airports#group-easa-downloads) sau care NU provin din Italia, Spania, Olanda, Suedia, Albania și Macedonia de Nord pot fi supuși în mod aleatoriu unui test, fiind mai apoi liberi să se deplaseze către destinația finală, unde vor aștepta rezultatul testului. Dacă testul este pozitiv, vizitatorul plasat în carantină timp de 14 zile. România intră în această categorie.

  • Pasagerii care sosesc cu un zbor de pe un aeroport aflat pe lista zonelor afectate a EASA (https://www.easa.europa.eu/SD-2020-01/Airports#group-easa-downloads) sau din Italia, Spania, Olanda, Suedia, Albania și Macedonia de Nord vor fi testați în mod obligatoriu la sosire. Este obligatorie șederea pentru o noapte fie la un hotel desemnat, fie la un hotel/reședință la alegere (în Atena). Dacă rezultatul testului este negativ, pasagerii se pot deplasa către destinația finală. Dacă testul este pozitiv, vizitatorul este plasat în carantină timp de 14 zile.

 

Zborurile efectuate pe aeroportul din Salonic:

  • Toți pasagerii vor fi testați, în mod aleatoriu, la sosire.

Totodată, potrivit informațiilor actualizate disponibile pe pagina https://travel.gov.gr, procedura aplicabilă turiștilor care sunt testați pentru infecția cu COVID-19 la intrarea pe teritoriul Republicii Elene a fost modificată. Astfel, după efectuarea testării, persoanele în cauză își vor continua călătoria către destinația finală în așteptarea rezultatului, care este comunicat în 24 de ore. Autoritățile elene recomandă ca, până la comunicarea rezultatului, persoanele testate să păstreze distanțarea socială, să respecte recomandările adoptate la nivel local și să își monitorizeze starea de sănătate pentru identificarea unor eventuale simptome specifice infecției cu COVID-19. Persoanele testate vor fi contactate doar în cazul unui rezultat pozitiv. 

 

ACCESUL PE CALE MARITIMĂ:

  • Este permis accesul tuturor tipurilor de nave de transport. Accesul persoanelor care doresc să intre în Republica Elenă pe cale maritimă este permis doar prin porturile Patra și Igoumenitsa, acestea operand și curse de feribot.

 

RECOMANDĂRI PENTRU CETĂȚENII ROMÂNI CARE EFECTUEAZĂ DEPLASĂRI CĂTRE / DINSPRE ROMÂNIA:

  • Începând cu data de 1 iulie, oricare dintre vizitatorii/pasagerii care vor sosi pe cale aeriană, rutieră sau maritimă în Grecia pot fi supuși unor teste aleatorii la sosire. După ce a fost testat, pasagerul este liber să se deplaseze la destinația finală, unde va aștepta rezultatul testului.

  • În cazul unui rezultat pozitiv, aceștia vor fi contactați de către autoritățile elene și plasați în carantină pentru 14 zile, costurile fiind suportate de către statul grec. 

  • Tuturor persoanelor care doresc să intre pe teritoriul Greciei le este recomandat să consulte informațiile disponibile pe website-ul Visit Greece (http://www.visitgreece.gr). Totodată, este disponibilă , în mod gratuit, aplicația “Visit Greece”, care va putea fi descărcată înainte sau la sosirea în Grecia.

  • Vizitatorii trebuie să completeze (inclusiv în cursul zilei anterioare călătoriei) un formular Passenger Load Factor / PLF, cu datele de contact din Grecia. Acest formular este disponibil pe site-ul https://travel.gov.gr.     

MĂSURI PE PLAN INTERN:

Facilitățile modulare și unitățile sanitare de pe insule vor funcționa neîntrerupt, personalul medical fiind sprijinit de ONG-uri și voluntari antrenați pentru oferirea de prim-ajutor persoanelor infectate cu COVID-19.

  • Au fost deschise plajele organizate, cu respectarea măsurilor de distanțare socială, iar protecția civilă, poliția locală și municipală colaborează cu primăriile și cu mediul de afaceri pentru a-i sfătui pe turiști și pe angajații din sectorul turistic asupra măsurilor de igienă, protecție și distanțare.

  • Au fost reluate pelerinajele la mănăstiri (inclusiv Muntele Athos).

  • Sunt operabile cursele interne de feribot, între insule și Grecia continentală. 

  • Pentru semnalările/informațiile referitoare la COVID-19, este instituit un număr de urgență (1135), operațional 24/24 ore, precum și o hartă interactivă cu informații actualizate: https://coronavirus.pineza.eu/.

  • Este obligatorie utilizarea unei măști în zonele de sosire și de așteptare a mijloacelor de transport public, precum și în interiorul vehiculelor și trenurilor pentru personal și pasageri.

  • Începând din data de 29 iulie 2020 este din nou obligatorie utilizarea măștii în următoarele spații publice: companii de utilități, bănci, birouri de servicii publice, clinici, spitale, magazine alimentare (brutărie, pescărie, măcelărie, cofetărie), saloane de înfrumusețare, magazine care operează în regim de comerț cu amănuntul. Rămâne obligatorie purtarea măștii pentru angajații din restaurante.

  • De asemenea, rămâne valabilă purtarea măștii în mijloacele de transport în comun, lift, taxiuri, vapoare, avioane și supermarketuri.

  • Se elimină plafonul de 6 persoane la masă în restaurant, dar nu se modifică numărul maxim admis de clienți și distanțele care trebuie respectate atât în ​​restaurante, cât și în magazinele comerciale.

  • Pentru toate autobuzele publice (autobuzele urbane și interurbane KTEL sau KTEL SA, autobuzele turistice și autobuzele turistice speciale (de tip închis sau deschis) care vizitează orașele, precum și autobuzele private, autobuzele comunitare, cele aflate în responsabilitatea OASA SA și OASTH SA, precum și în transportul feroviar, este permis transportul de pasageri până la o capacitate de 65% din numărul maxim de pasageri transportați in vehicul / vagon.

 

 

 

 

Eventualele disfuncționalități legate de nerespectarea măsurilor de prevenție de către operatorii unităților de cazare pot fi semnalate la numărul de telefon  1572 al Ministerului Turismului din Republica Elenă.

 

Protocoale de sănătate care trebuie aplicate în toate hotelurile din Grecia pentru redeschiderea și funcționarea lor în condiții de siguranță, după pandemia COVID-19 – sursa: Ministerul Turismului si Ministerul Sanatatii din Grecia. 

 

Datele recomandate pentru redeschiderea hotelurilor din Grecia:

1 iunie: redeschiderea hotelurilor care functioneaza pe tot parcursul anului;

15 iunie: redeschiderea tuturor celorlalte unități turistice de cazare (hoteluri și stațiuni sezoniere);

Specificațiile pentru redeschiderea hotelurilor din Grecia se aplică tuturor tipurilor de unități de cazare turistice, indiferent de caracteristicile tehnice și operaționale, clasificarea, tipul și durata activității.

Fiecare hotel din Grecia este obligat să întocmească și să urmeze un protocol în conformitate cu instrucțiunile Ministerului Turismului.

 

Informații generale – Acțiuni obligatorii

 

Plan de acțiune (hoteluri cu peste 50 de camere)

Administrarea / conducerea hotelurilor cu o capacitate de peste 50 de camere sunt obligate să elaboreze un plan de acțiune și protocoale individuale pentru fiecare etaj al unității.

Obiectivul planului de acțiune este ca hotelul să ia măsuri pentru prevenirea și gestionarea eficientă a cazurilor suspecte de COVID-19 pentru a limita răspândirea virusului personalului și oaspeților.

Planul de acțiune trebuie să respecte recomandările Organizației de Sănătate Publică a Greciei (EODY) și va fi revizuit în conformitate cu evoluția contextului pandemic, respectiv a recomandărilor specifice.

Conform fiecărui plan de acțiune:

conducerea hotelului trebuie să numească un coordonator în domeniul sănătății care să supravegheze respectarea protocolului și câțiva angajați care să supravegheze fiecare sector (de exemplu:catering, menaj etc).

personalul hotelului trebuie să fie instruit pentru a urma și executa planul de acțiune

tuturor hotelurilor li se va cere să apeleze la un medic, care va acționa în baza instrucțiunilor EODY pentru testarea cazurilor suspecte de COVID-19. În același timp, prin serviciul de telemedicină, medicii vor putea monitoriza cazurile suspecte.

Planurile de acțiune vor nota care hoteluri au fost acreditate de organismele certificate (opțional) în ceea ce privește luarea de măsuri pentru prevenirea și tratarea cazurilor de coronavirus.

 

Plan operațional pentru gestionarea cazurilor Covid-19 (toate hotelurile)

 

Toate unitățile de cazare turistică, indiferent de mărime, sunt obligate să elaboreze un plan operațional pentru a putea gestiona cazurile suspecte de COVID-19, în conformitate cu instrucțiunile actuale ale EODY.

Fiecare unitate trebuie să numească un coordonator care să supravegheze gestionarea adecvată a cazurilor suspecte de coronavirus.

EODY trebuie să fie informat cu privire la datele personale ale tuturor coordonatorilor și medicilor colaboratori.

Personalul hotelului

 

Toti membri hotelului trebuie:

să fie instruiți cu privire la practicile de curățare și dezinfectare;
să respecte regulile de igienă pentru a evita transmiterea virusului (spălarea frecventă a mâinilor, evitarea strângerilor de mână, distanțarea fizică, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii cu mâinile); sa fie constienti de modul in care se transmite virusulCOVID19; sa poata oferi informatii turistilor

Fiecare hotel trebuie să ofere fiecărui membru al personalului echipament individual de protecție (măști, mănuși)

Personalul este sfătuit să stea acasă și să solicite asistență medicală dacă prezintă simptome ale boalii, anunțând coordonatorul în domeniul sănătății al hotelului.

Se recomandă verificarea temperaturii corporale a personalului să se realizeze zilnic

Dacă un membru al personalului intră în contact cu un caz COVID-19, acesta trebuie să-l raporteze imediat coordonatorului din domeniul sănătății și să fie invoit de la serviciu.

 

Evidenta turistilor si angajatilor pentru fiecare hotel

Pentru protecția sănătății publice, fiecare hotel trebuie să țină o evidență actualizată a membrilor personalului și a tuturor oaspeților care stau la hotel – nume, naționalitate, data sosirii și plecării, date de contact (adresă, telefon, e-mail), astfel încât comunicarea cu aceștia să fie posibilă dacă un caz de coronavirus este identificat ulterior.

Regulamentul general privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR) trebuie respectat, iar toți membrii personalului și oaspeții cazați trebuie asigurați că informațiile lor vor fi păstrate doar din motive de protecție a sănătății publice.

 

Comunicare

Toate hotelurile trebuie să informeze angajații, oaspeții, antreprenorii, furnizorii, vizitatorii și publicul larg cu privire la măsurile planului de acțiune.

Se recomandă tuturor hotelurilor să își actualizeze site-urile web cu o secțiune dedicată COVID-19, care va include informații despre noua politică de sporire a măsurilor de igienă, modificări în programul de funcționare a spațiilor comune și modificări de check-in / check-out. De asemenea, hotelurile pot furniza aceste informații cu mijloacele disponibile (de exemplu: la televizoarele din unitate, flyer-e tipărite la recepție ș.a.).

Servicii de cazare

Recepție – 

Membrii personalului sunt obligați să respecte măsurile de igienă necesare (spălarea frecventă a mâinilor), să păstreze distanța corespunzătoare (cel puțin un metru față de clienți) și să evite strângerile de mână.

La cerere, personalul trebuie să poată: a) să informeze oaspeții cu privire la regulile hotelului și la noile măsuri luate pentru a rezolva incidentele, b) să ofere furnizorilor de servicii medicale informații utile cu privire la locațiile spitalelor publice și private, la spitalele de referință COVID-19 și farmaciile din zonă și c) furnizeze echipament de protecție personală (măști, mănuși) la cerere.

Este recomandat ca hotelurile să pună la dispoziție pliante cu informații despre instrucțiunile de minimă protecție traduse în engleză, franceză și germană. În plus, hotelurile pot oferi informații utile oaspeților printr-o aplicație mobilă.

Fiecare hotel trebuie să aibă un kit medical disponibil în cazul apariției unui caz pozitiv, care va include mănuși și măști de unică folosință, antiseptice, șervețele de curățare, șorț, halat cu mâneci lungi, termometru.

Personalul trebuie să fie în măsură să identifice simptomele și să le raporteze direct coordonatorului din domeniul sănătății.

Pot fi amplasate la recepție ferestre din plexiglas  (opțional).

Biroul de recepție trebuie să dețină un antiseptic pentru utilizarea de către client (dispozitive fixe sau non-fixe)

Se recomandă dezinfectarea frecventă a birourilor de recepție.

Pentru ca toți să mențină o distanță de doi metri unul de celălalt, hotelul ar trebui să amenajeze recepția și mobilierul în zonele publice, astfel încât să mențină spațiul deschis, să adauge marcaje pe podea și să gestioneze corect cozile pentru a reduce timpul de asteptare.

Coada la recepție la check-in / check-out trebuie evitată

Se recomandă utilizarea alternativelor electronice pentru check-out

Cardurile de credit sau de debit sunt recomandate pentru plata costurilor hotelului (numerar trebuie acceptat numai în cazuri excepționale). Facturile, facturile și chitanțele se recomandă a fi trimise prin e-mail.

Toate cardurile-cheie trebuie dezinfectate.

Prelungirea obligatorie a duratei de check-out și check-in între sejururi (check out până la 11:00 și check-in de la 15:00), astfel încât camerele să poată fi curățate, dezinfectate și aerisite complet prin ventilație naturală.

Este interzis oaspeților necazați să intre în hoteluri.

 

Curățenie, dezinfectare, menaj (camere și zone publice)

 

Toate hotelurile sunt obligate să urmeze dezinfectarea și practicile de curățenie strictă, conform instrucțiunilor EODY. 

Toate hotelurile trebuie să își consolideze serviciile de igienizare în toate zonele publice ale unității și să acorde o atenție deosebită curățării „punctelor de atingere permanentă”, cum ar fi mânerele ușilor și butoanele liftului.

O curățare minuțioasă și o ventilație foarte bună a camerei trebuie să aibă loc între perioadele de sejurur ale oaspeților.

Curățarea frecventă a camerelor în timpul șederii oaspeților trebuie evitată (personalul de menaj trebuie să evite să intre în contact cu posibile cazuri și să prevină transmiterea ulterioară).

Schimbarea zilnică a cearceafurilor și a pernelor trebuie evitată și efectuată numai la cererea oaspeților.

Se recomandă eliminarea articolelor de tipul meniuri, reviste etc.

Telecomenzile TV și cele de climatizare ar trebui să aibă huse de unică folosință.

Suprafețele din țesături (de exemplu tapițeria de mobilier) trebuie curățate cu un aparat cu aburi.

Ușile și ferestrele tuturor camerelor trebuie deschise zilnic pentru ventilație naturală.

Se recomandă notificarea (pe exteriorul uților camerei sau în interiorul camerelor), astfel încât oaspeții să fie informați cu privire la momentul și modul în care au fost curățate camerele lor.

Se recomandă plasarea gelurilor antiseptice individuale în fiecare cameră.

 

Servicii alimentare – Bucătării

 

Toate bucătăriile din hoteluri sunt obligate să respecte analiza pericolelor și punctele critice de control (HACCP), o metodă recunoscută la nivel internațional de identificare și gestionare a riscurilor legate de siguranța alimentară.

Mărfurile trebuie să fie primite de către membri ai personalului care poartă întotdeauna mănuși și măști.

Toți membrii personalului de bucătărie trebuie să țină distanță unul de celălalt, în conformitate cu cerințele autorităților din Sănătate.

Intrarea în zona bucătăriei este interzisă pentru public.

 

Servicii alimentare – Restaurante (a la carte, de tip bufet, săli de mic dejun) și baruri (interioare și exterioare)

 

Aceleași reguli se aplică ca în restaurantele și barurile din țară, conform cadrului legal actual.

Toți administratorii de restaurante și baruri trebuie să implementeze distanțarea socială prin spațiu între mase și între locurile ocupate de oaspeți.

 

Restaurante: distanțe de pastrat: 

-Număr total de persoane: 1 persoană la 2 mp

-Până la 6 persoane pe fiecare masă / Familiile cu copii stau împreună, fără limită.

-Distanța între mese 1,10 m dacă nu există scaun între ele, 1,70 m dacă există un scaun în partea aceea a mesei.

 

Locuri de joaca

Trebuie evitată supraaglomerarea și se aplică reguli de distanțare socială.

 

Servicii SPA

Se aplică  aceleași reguli ca în saloanele de înfrumusețare, în conformitate cu cadrul legal actual.

Se aplică reguli de distanțare socială (distanța de doi metri între membrii personalului). Oaspeții li se permite accesul numai cu programare în prealabil. Utilizarea ferestrelor din plexiglas în zona de recepție a SPA-ului este opțională.

 

Piscine și alte servicii

 

Doar piscinele hotelurilor aflate în aer liber sunt autorizate să funcționeze, în conformitate cu cadrul legal actual.

Piscinele interioare sunt inchise.

Numărul de persoane in apa: densitatea din piscinele hotelului este calculată cu un indice de 5 m2 de suprafață de apă per persoană.

Distanțarea fizică:

– Dispunerea scaunelor pe marginea piscinei (scaune, șezlonguri etc.) trebuie să fie astfel încât distanța dintre scaunele a două persoane să fie de cel puțin 2 metri în fiecare direcție.

– Este recomandat ca hotelurile să acopere scaunele, mesele, cutiile de depozitare personale, butoanele de notificare a personalului și listele de prețuri cu materiale care pot fi dezinfectate eficient.

– Toate scaunele, mesele, casetele de depozitare personale, listele de prețuri și orice alte articole trebuie dezinfectate după plecarea unui oaspete și înainte de a fi folosite de către un alt oaspete.

– Este recomandat ca hotelurile să ofere prosoape care să acopere întreaga suprafață și să dezinfecteze fiecare șezlong / scaun după fiecare utilizare. Se recomandă îndepărtarea suprafețelor din țesătură de la sezlonguri.

 

Aer condiționat și ventilație a spațiului

 

Conform recomandărilor Ministerului Sănătății cu privire la „Luarea de măsuri pentru a asigura sănătatea publică împotriva infecțiilor virale și a altor infecții în timpul utilizării unităților de aer condiționat”, ar trebui să se acorde o atenție specială non-recirculării aerului și permiterii ventilației naturale în camere și în alte zone.

Alt tip de locatii

 

Sălile de conferințe, sălile de restaurant și spațiile de evenimente au voie să funcționeze conform cadrului legal actual. Se aplică reguli pentru distanțarea socială și distribuirea locurilor. Un număr specific de oaspeți este permis în fiecare spațiu, în funcție de dimensiune.

 

Magazine care operează în hoteluri

 

Se aplică aceleași reguli ca în magazinele care își desfășoară activitatea în alte unități, în conformitate cu cadrul legal actual. Se aplică reguli de distanțare socială. Marcajele speciale ale podelei trebuie utilizate pentru ca oaspeții să mențină distanța corespunzătoare (1,5 metri) unul de celălalt. Alte reguli restrictive privesc câte persoane sunt permise într-un magazin, în funcție de mărime.

 

Zonele publice (în aer liber și interior)

 

Zonele publice includ lobby, zonă de relaxare, scaune în aer liber etc. Se aplică reguli de distanțare socială.

Se ecomandă evitarea utilizării ascensoarelor. Instalarea dezinfectanților la intrările în lift și recomandarea utilizării acestora. Curățarea frecventă a ascensoarelor, în special a „punctelor de atingere frecventă”, cum ar fi mânerele și butoanele.

Semnalizarea și marcajele podelei trebuie utilizate pentru a le reaminti clienților să-și păstreze distanța unul de celălalt.

Instalarea de soluții antiseptice (dispozitive fixe sau non-fixe) în toate zonele publice.

Mobilierul trebuie mutat în spațiul public pentru a se păstra distanța fizică și pentru a se evita supraaglomerarea (4 persoane / 10 mp)

Hotelurilor li se recomandă să permită oaspeților să-și parcheze singuri propriile vehicule, în defavoarea serviciului unui valet.

Supraaglomerarea toaletelor trebuie evitată.

Regulile care se aplică hotelurilor cu acces la plaje: regulile de distanțare fizică se aplică pentru scaune (scaune, șezlonguri etc.). Dispunerea acestor scaune trebuie să se realizeze cu respectarea distanței de 3m în fiecare direcție. Turiștii trebuie sfătuiți să nu așeze prosoape sau covorașe de plajă între umbrele.

Serviciu de transfer

Pentru vehiculele de până în 5 locuri, șoferul are voie să transfere doar 1 pasager. Un al doilea pasager este permis numai dacă primul pasager are nevoie de asistență.

Pentru vehiculele de până la 6 sau 7 locuri, șoferul are voie să transfere 2 pasageri.

Pentru vehiculele de până la 8 sau 9 locuri, șoferul are voie să transfere 3 pasageri.

Limitele pasagerilor pot fi depășite, numai dacă oaspeții sunt părinți cu minori.

Este obligatorie utilizarea unei măști chirurgicale de către pasageri și șoferi.

Este recomandat șoferilor să ofere antiseptic călătorilor.

Șoferii trebuie să evite strângerile de mână.

Șoferii trebuie să se asigure că vehiculul este ventilat natural.

Șoferii mașinilor trebuie să poarte măști și mănuși. Vehiculele trebuie dezinfectate după fiecare utilizare. Nu există restricții în ceea ce privește numărul de pasageri pentru vehiculele deschise (mașini de golf).

 

Transport public

 

Toate persoanele (angajații și pasagerii) trebuie să poarte mască, iar distanțele trebuie să fie păstrate.

 

Aeroporturi

Personalul și pasagerii trebuie să poarte măști, distanțele trebuie păstrate.

Toți pasagerii trebuie să respecte ordinele și indicațiile personalului aeroportului.

 

Feriboturile

-Până la 50% din capacitatea totală privind numărul de pasageri sau 55% pentru navele cu cabine.

-1 persoană pe cabină sau până la 4 dacă sunt rude.

-Pasagerii sunt obligați să respecte regulile și indicațiile personalului.

 

Zonele arheologice

 

-La o distanță de cel puțin 1,5 m între toate persoanele și măștile.

-Indrumătorii trebuie să poarte măști, se recomandă spălarea frecventă a mâinilor, biletele electronice ori de câte ori este posibil, trebuie evitat contactul direct cu personalul.

Plajele

-În plaje organizate – până la 40 de persoane la 1000 mp.

-Distanța minimă între umbrele (de la centru) este de 4 m.

– 2 sezlonguri pe 1 umbrela, fara limite pentru familii.

– Distanța minimă între sezlonguri 1,5 m.

– Exercitiile fizice individuale sunt permise. Sporturile de grup nu sunt permise dacă există un contact direct între participanți.

–  Este permisă numai mâncarea luată la pachet.

– Toate produsele alimentare trebuie să fie preambalate. Pregătirea alimentelor este interzisă, cu excepția sucurilor sau a cafelei.

– Distanța minimă între clienți, 1,5 m.

– Personalul este sfătuit să poarte mască.

– Personalul plajelor este obligat să curețe și să dezinfecteze în mod regulat toate instalațiile de igienă (cabine W.C., dușuri) conform unui plan impus de autorități.

– Companiile de închiriere a sezlongului sunt obligate să curețe și să dezinfecteze toate sezlongurile înainte de fiecare utilizare.

 

Mall-uri

Număr total de persoane, în funcție de suprafața totală mp – 1 persoană la 20 mp

Angajații din magazine trebuie să poarte întotdeauna mască și să impună o distanță de 1,5 m între toate persoanele.